Doel bereikt

9 juli 2014 - Vitry-le-François, Frankrijk

En daar sta je dan: Vitry le François, het beoogde einddoel van deze voettocht. Een dilemma. Gaan we door naar het zuiden of stoppen we? Na Vitry is er geen stad meer met station. Het gedoe om dan een bus te vinden die de juiste richting op gaat, trekt niet erg. En we willen nu toch wel de halve finale zien. We hakken de knoop door. Vanmiddag gaan we zien of er een trein rijdt terug naar Nederland. Het vooruitzicht om nog een paar dagen luxe te kunnen kamperen in Nederland trekt ook wel.

"Allez les bleus", klinkt het als een auto ons passeert na vertrek vanuit Châlons en Champagne. Ruud draagt de kleur van het Franse voetbalteam. Twee jongens hangen half uit de auto en hebben een hoop lol. "Allez l'Orange" is onze logische reactie. En natuurlijk zijn de jongens ineens erg voor Pays Bas. Natuurlijk gaan die morgen Argentinië verslaan. Sport verbroedert, dat blijkt opnieuw. Wandelen tijdens zo'n toernooi is toch wel erg leuk, ook al zie je niet alle wedstrijden. Vanavond kunnen we in de brasserie waarin we nu ons kopje koffie drinken naar de wedstrijd kijken, hebben we zojuist afgesproken met de mevrouw achter de bar.

Na een nacht onophoudelijke miezerregen in Châlons, is de dag heerlijk fris, dreigend, maar droog. Tijdens de lunch (met een heerlijke kaasplank toe) besluiten we twee etappes aaneen te rijgen tot een forse van 34 kilometer. Het gaat lekker. De rust is opnieuw overweldigend. Het jaagpad langs het Canal latéral à la Marne met zijn vele sluizen, voert ons gestaag naar Vitry. De camping Municipal moet aangelegd zijn door een creatieve tuinarchitect. Overal speels groen, geen weggetje is recht. Een genot om er te verblijven. Jammer van de route national met zijn vele vrachtwagens, die er vlak langs loopt.

1. Loes:
    9 juli 2014
    Zo! Wat goed, proficiat, maar ook: wat een dilemma. Een luxe dilemma, dat nou weer wel.
    Morgen, donderdag, gaan wij naar het oosten en stilletjes hoopten we jullie nog te zien. Met karretjes, vuile wandelkleding en natuurlijk met Kaja. Dat houden we graag te goed. Nou ja, niet de vuile wandelkleding, die kan binnenkort lekker in de was. Xxx ! (ook van Reinoud en Zorra, die hier net zo geniet als wij)
  2. Tineke Schrijver:
    9 juli 2014
    Het doel is bereikt, wat wil je nog méér!! Gefeliciteerd!
    Vanavond genieten van het voetbal, morgen nemen de treinwielen het over en dan nog wat dagen om het arme lijf wat te ontspannen...vanaf morgen hebben we weer mooi weer.
  3. Arnold en Agnes:
    9 juli 2014
    Wat een geweldige prestatie.
    Kunnen jullie toch niet een stukje doorlopen, was onze eerste gedachte. Zeker nu het allemaal zo voorspoedig gaat. Er zijn toch vast meer treinstations. Kom nu maar even bij en geniet na van jullie prachtige weken. Wij vonden het leuk daar deelgenoot van te zijn. A&A
  4. Loes:
    9 juli 2014
    Toch nog even. Toen we vanmiddag fietsten door Normandië - Reinoud op zijn ligfiets met daarachter het karretje met soms Zorra erin en ik elektrisch met soms Zorra ernaast - toen dacht ik met ongelooflijk veel trots aan jullie. Hoe jullie zwoegden en genoten, hoe jullie aten (soms superchic, soms eenvoudig bij de tent) en waar jullie sliepen (soms in b&b, soms in de vrije natuur) Het was fijn om er een beetje bij te zijn.