We gaan weer

18 april 2015 - Vitry-le-François, Frankrijk

Dinsdag 14 februari rijden we naar Taconnay. Onze oase van rust in Frankrijk.

Weten jullie dat de naam Taconnay komt van het Gallische 'taxon aria'? Hetgeen wordt vertaald als 'de dassenburcht'. Het kan dan haast geen toeval zijn dat we, vlak voordat we er zijn, een das in de berm zien lopen. Onze eerste levende das. Een prachtgezicht.

We bereiden ons een paar dagen voor in Taconnay. Vandaag gaan we onze wandeling van Oudkarspel naar Taconnay afmaken. Loes en Reinoud zijn een paar weken in Frankrijk om op Chipola en ons huis passen. Een geruststellend idee. Vandaag zijn we naar Vitry-le-Francois gebracht. Wij gaan er een week of twee over doen. Meren en heuvels, landerijen en bossen, Chablis en Irancy, we verheugen ons er erg op. Omdat we vroeg in het jaar gaan, hopen we dat de nachten niet al te koud zullen zijn. En als dat wel zo is, hopen we op zonnig weer, zodat we tijdens de wandeling weer opwarmen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke Schrijver:
    19 april 2015
    Lieve Irma en Ruud, jullie gaan vast weer enorm genieten! Geef Kaja een knuffel, zij heeft het vast ook weer heel fijn.
    Liefs, Tineke