Het land van Heusden en Altena

13 juni 2014 - Heusden, Nederland

Het land van Heusden en Altena ademt een ietwat christelijke sfeer. Mogelijk komt het door een gebrek aan locaties voor koffie met appeltaart op plekken die er eigenlijk heel geschikt voor zijn. Maar ook de mensen lijken wat somberder. Vaker dan normaal wordt onze groet niet beantwoord. Dat is even wennen na de hartelijkheid van de campingbeheerders in Woudrichem. Kennelijk zagen we er nogal vermoeid uit bij aankomst. De 32 kilometer zaten niet alleen in de benen. Ons hele lijf deed inmiddels zeer door het gezwoeg met onze karren op de grasdijken. Wij kregen tuinstoelen te leen en mochten de fiets gebruiken voor boodschappen. Bij onze tocht naar Heusden, net als Woudrichem een vestingstadje, volgen we niet het Pelgrimspad, maar een zelf bedacht pad dat voor een groot deel de Bergse Maas volgt. De wolken worden wat groter, maar het blijft schitterend weer. De tent staat op een net geopende SVR-camping. Het toiletgebouw is prachtig. Alles goed doordacht en mooi afgewerkt. De douche is lekker, de was hangt te wapperen in de wind. En we hebben WiFi. Een van de zusjes uit de tent naast ons komt een praatje maken. Zij woont vlakbij maar wilde haar tent uitproberen op de nieuwe camping. We hebben er gelijk een volger van ons blog bij.

1. Arnold en Agnes:
    13 juni 2014
    Het is ook best wel een eind lopen die 32 km. En met die kar lijkt het ons best een lastig parcours over die grasdijken.
    Maar fijn dat alles goed gaat. We blijven jullie volgen! Arnold en Agnes