Voor pelgrims gratis

21 april 2015 - Dienville, Frankrijk

Vandaag is zo'n dag dat het mee zit, hoewel hij ijzig koud begint. Het moet om zes uur rond het vriespunt zijn. Zelfs in de binnentent verandert onze adem in rookpluimen. Onze müsli eten we in de tent. We zijn blij aan onze handschoenen gedacht te hebben. Rond half 8 vertrekken we van onze illegale, maar mooie slaapplek. Al snel warmt de zon ons op. Na een paar uur kan zelfs de korte broek aan. De uitzichten zijn weergaloos. Je kunt kilometers ver kijken: koolzaadvelden, grasland en braakliggende gronden. In Brienne le Chateau lukt het: een heerlijke 4-gangenlunch met een lekker glas wijn. Daarna bereiken we door de bossen - het favoriete terrein van Kaja - na dik 18 kilometer onze camping. Een ontspannen dag na de vermoeienissen van gisteren. Omdat we de route naar Compostella lopen, mogen we tot onze verrassing gratis kamperen. Alweer onverwachte vriendelijkheid. Ons plekje is mooi en rustig, de douche verkwikkend. De zon schijnt uitbundig bij zo'n 22 graden. Als de was te drogen hangt, Kaja onder een boom ligt te slapen en wij aan onze kop koffie zitten, realiseren we ons dat we met een prachtige reis bezig zijn.

1. Loes:
    21 april 2015
    Een prachtig verslag van een prachtige dag.
  2. Arnold en Agnes:
    22 april 2015
    Wat een mooie dag. We genieten met jullie mee.