Fleur de Lys

26 april 2015 - Chablis, Frankrijk

De nacht is opnieuw lang. En deze keer vooral ook nat en luidruchtig. De grond trilt als de donderslagen over de camping trekken. Ze worden gevolgd door een paar zware buien. En opnieuw zijn we trots op ons tentje dat alle donder, bliksem en regen als een huis doorstaat.
De wandeling vandaag begint veelbelovend. Waar opnieuw buien zijn voorspeld, komt de zon langzaam door de sluierbewolking. Het wordt halverwege de dag zelfs zo lekker dat de korte broek weer wordt opgezocht.
We gaan met onze karren heuvelop heuvelaf. Soms zo stijl dat de heupband extra ondersteuning nodig heeft. Dan trekken we de kar ook aan de handvatten omhoog. Een vermoeiend klusje.
En dan ontrolt zich langzaam het wijngebied Chablis. Eerst wat kleine percelen met druivenplanten. Daarna wat grotere en, als in het dal Chablis zelf zichtbaar wordt, eindeloze velden, hellingen vol, zover het oog kan zien druivenplanten. We verheugen ons meer en meer op het heerlijke witte vocht.
Omdat kamperen pas kan na 1juni, hebben we een hotelkamer gereserveerd. In hotel Aux Lys de Chablis. Heerlijk! Een heel lange douche met zeep en shampoo en schone kleren. Wat knapt een mens daarvan op.
We hebben het getroffen. Net binnen of het gaat regenen.

1. Evelien:
    26 april 2015
    Leuk om jullie verhalen iedere dag te lezen! Merk dat we dagelijks even kijken of er weer een nieuw verhaal van jullie is. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet van jullie overnachting in het hotel en heel veel succes en plezier met jullie verdere reis!
  2. Loes:
    26 april 2015
    Grappig, Fleur de Lys is ook de naam van een boerderij in de Carel Coenraadpolder, vlakbij Hongerige Wolf. Altijd al afgevraagd waar deze on-Groningse naam vandaan komt.
  3. Arnold en Agnes:
    1 mei 2015
    Wat is wandelen toch prachtig.
    Je beleeft alle spelingen van de natuur aan den lijve.
    En, niets is veranderlijker dan het weer!