Kippen, paté en een hartelijke boer.

19 april 2015 - Châtillon-sur-Broué, Frankrijk

Koolzaadvelden: eindeloos goudgeel. Dat kenmerkt onze eerste etappe. Wat een prachtig geel tussen het frisse lentegroen. We zijn geherstart. En wat is Frankrijk mooi in het vroege voorjaar.

Het tweede deel van onze Grote Tocht begint met een lekkere lunch in de stad waar we het eerste deel eindigen: Vitry le Francois. Nu badend in de felle zon, toen druipend van de regen. Toen chagrijnig door het verlies van onze jongens tegen Argentinië, nu gespijzigd en gelaafd en in het goede gezelschap van Loes en Reinoud. Zij hebben ons naar Vitry gebracht en passen de komende weken op Chipola en op ons huis in Taconnay.

Door hen uitgezwaaid gaan we gedrieën op weg, Kaja kwispelend voorop. Wij met onze vertrouwde karren erachteraan. Het went weer snel. Op naar onze eerste boerencamping. Daar vindt ons tentje een plek naast een bloeiende appelboom. De kippen lopen rond de tent. Even verderop staan een paar ezels. De boer schenkt ons een halve fles wijn. We herkennen weer de hartelijkheid van de mensen, zoals we die vorig jaar ook zo vaak ondervonden. De nacht lijkt koud te worden. Dan kan je maar beter vroeg je slaapzak in kruipen. Onze tocht begint veelbelovend. Ons humeur bereikt het toppunt als onze boer ons 's morgens zijn zelfgemaakte paté overhandigt. Het ontbijt wordt een feestmaal. We gaan goedgemutst op weg, uitgezwaaid door de boer.

1. Arjen Boogaarts:
    19 april 2015
    Het weer blijft voorlopig goed dus jullie kunnen volop genieten!
  2. Loes:
    19 april 2015
    Het is wennen, zo zonder jullie in Taconnay. Niet alleen voor ons, ook voor Chipola en de buurboeren is het vreemd. Chipola voelt zich erg verantwoordelijk: zij is nu de baas in huis. Zorra loopt met een grote boog om haar heen. Een van de buurboeren maakte voorzichtig een praatje over m'n elektrische fiets. Ja, dat leek hem ook wel wat.
    Ook wij genoten van de bloeiende koolzaadvelden tijdens onze eerste echte wandeling. Frankrijk is mooi!
  3. Ageeth Boogaarts:
    19 april 2015
    Ben best wel een beetje jaloers op jullie. Veel plezier!
  4. Arnold en Agnes:
    20 april 2015
    Wat een geweldige start van het tweede deel van jullie wandeling. Met dit weer en dergelijke ervaringen verwacht ik dat bij aankomst in Taconnay jullie vast en zeker verder willen wandelen. We wachten me spanning af op het vervolg.
    A&A