Natte nacht

5 juni 2014 - Castricum, Nederland

Dat er zoveel water uit de lucht kan vallen! Onze eerste nacht in ons tentje is een memorabele. Zeker voor Kaja. Op weg naar de camping vanuit 't Woud (lekker visje gegeten) wordt de klimaatverandering al meer dan duidelijk. Een tropische bui die niet wil stoppen. Doornat bereiken we ons tentje. En de regen gaat door, bijna de hele nacht door. Tot onze geruststelling houdt het tentje stand, de slaaptent blijft droog. Kaja kruipt aan ons voeteneind en we slapen onrustig in het gekletter. Donderdag is het winderig, maar droog. En we trekken naar Castricum, naar Agnes en Arnold. Een warm en droog huis met een echt bed. We worden verwend met een lekkere maaltijd. Uitgerust en ontspannen vertrekken we - zonder regenjassen, maar dat ontdekken we veel later pas - door de duinen naar Wijk aan Zee. Inmiddels is het zonnig en warm. Wat een prachtige duinen! En vol grote grazers. De bruine koeien boezemden nog steeds ontzag in. Een paard zoekt verkoeling in een plas door op zijn rug door het water te wiegen met vier poten in de lucht. Het paradijs is daar.