Champagne

5 juli 2014 - Val De Vesle, Frankrijk

Het regent als we Reims verlaten. Het voorgenomen ontbijt op een terras in de zon wordt een ontbijt in een salon de the. De serveerster lijkt net zo kort geslapen te hebben als wij. De koffie, croissant en de pain au chocolat smaken desondanks best. Als de Carrefour dan ook nog hondenbrokken heeft, gaan we gevoed en gelaafd naar onze volgende pleisterplaats.

De route volgt opnieuw voor een flink deel het kanaal Aisne-Marne. Tot we afbuigen naar de wijngaarden van de Champagne. Vele rijen struiken met nog kleine, witte druiven. Veel chateaus.

Ook nu hebben we geluk. Rond half twee treffen we de Auberge de Sillery, een beetje chique restaurant opgenomen in de Guide Michelin. Onze karren mogen in de garage, Kaja krijgt een bak water. En wij genieten van een ontzettend lekker menu. We passen, met onze niet geheel schone wandelkloffie, dan wel niet helemaal bij het overige publiek, maar de obers zijn vriendelijk en geïnteresseerd in onze reis. Na afloop maken we een praatje met de chefkok die ons handenschuddend uitgeleide doet. Met zo'n menu kunnen we er weer even tegen.

De camping municipal is rustig en aangenaam. Er is geen tv, noch WiFi. Geen idee hoe Nederland-Costa Rica verloopt.