Fruitbomen op plukhoogte

21 juni 2014 - Borgloon, België

Het leuke van zo'n tocht is toch ook de verrassing van de overnachtingsplek. We zijn nu in Borgloon, een niet zo heel leuk stadje. Maar we slapen in een oud, monumentaal pand, met allerlei verrassende gangen en ruimtes. Midden in het lelijke, luidruchtige centrum, maar onze kamer kijkt uit op een binnentuin die een en al rust uitstraalt. Bijna niets te horen van de drukte aan de voorkant. Een Nederlander runt er een b&b.

We hebben rustig aan gedaan vandaag, veel van jullie adviezen ter harte genomen. Rustig ontbeten met gebakken eieren en spek, croissants, fruit en allerlei andere lekkere dingen. Een tocht door een glooiend gebied dat eigenlijk een heel uitgestrekte boomgaard is, onderbroken door wat dorpen en stadjes. Appels-, peren- en kersenbomen in lange rijen, en op plukhoogte. Helaas, op wat kersen na, nog niet rijp. Dus nog maar genieten van de aardbeien van een stalletje langs de weg. De dagteller van de Garmin staat op 20 als we om half vier in Borgloon aankomen.

Overigens: leuk dat veel lezers zo met ons meeleven en reageren op onze stukjes. We lezen ze met heel veel plezier.

1. Tineke Schrijver:
    21 juni 2014
    Ah...in de Haspengouw met zoveel peren-en appelsoorten, zal wel lekker ruiken. En morgen de taalgrens over denk ik? Fijne avond nog!
  2. Arnold en Agnes:
    21 juni 2014
    Wat leuk Borgloon. Agnes en ik waren hier in december. Wat een fruitbomen. We hebben meteen appel- perenstroop meegenomen. Echt een hele mooie omgeving.
    Arnold & Agnes
  3. Hans en Len:
    21 juni 2014
    Wat is het toch leuk al jullie verhalen te lezen. Grote bewondering voor jullie prestatie !!