Niets is wat het lijkt

24 juni 2014 - Namen, België

Waar Google Maps een begaanbaar pad aangeeft blijkt de werkelijkheid anders. Graan, distels en brandnetels groeien daar waar Google het anders plande. De natuur verslaat de virtuele realiteit. Onze benen vol met krassen, onze ruggen vermoeid door het trekken van de kar over doorploegde akkers. Maar Kaja geniet. Soms zien we de punt van haar staart, soms bewegen alleen de korenaren. Ze heeft de tijd van haar leven.

We vragen het ons soms af: heeft Kaja het wel naar haar zin? Af en toe, op asfaltwegen, sjokt ze hijgend achter ons aan met haar tong bijna op haar voorpoten. Maar dan opeens ziet ze een konijn of een haas, en ze heeft energie en levenslust voor tien. Als een speer gaat ze er achteraan. In het bos en op het akkerland ruikt en hoort ze van alles, en geniet ze zichtbaar. s'Avonds is ze goed moe en slaapt ze als een roos. Maar ook onderweg pakt ze haar rustmomenten: als wij gaan zitten, gaat Kaja liggen en slapen. Als wij weer gaan lopen, rekt ze zich goed uit en hobbelt ze weer vrolijk mee.

Inmiddels zijn we in Namen. Onze eerste echte stad op deze reis. Tjonge, wat een drukte. En wat kan je die snel ontwend zijn. Ons hotel ligt midden in het centrum. Nu op zoek naar een rustig, relaxed restaurant. Daar zijn we wel aan toe.

1. Tineke Schrijver:
    24 juni 2014
    Jullie boffen écht met Kaja, wát een lieverd is dat!!
    Een fijne avond in Namen en oh...oh..zoveel bewondering voor jullie uithoudings-en doorzettingsvermogen. Dikke pakkerd voor jullie én voor Kaja.
  2. Pauline Bovenkerk:
    29 juni 2014
    Hallo Irma en Ruud, Even een reactie op jullie laatste reisverhalen. De andere verhalen ga ik nog rustig lezen. Wij zijn ook nog enkele dagen weggeweest en loop je snel achter met de mail. Zo te lezen genieten jullie en jullie hond van deze tocht. Leuk om alles zo te volgen. Geniet nog verder van deze vakantie en de natuur om je heen. Deze week nog de Kadernota en dan vakantie van de politiek. Nederland is weer blij want wij zijn weer een ronde verder met het WK voetbal. Nog een goede tocht verder en de groeten van Ben en Pauline